Moda i Uroda Perfumy

Acqua di Parma

Acqua di Parma Colonia, fot. Acqua di Parma

Acqua di Parma to włoska marka luksusowa, która od ponad stu lat symbolizuje elegancję, wyrafinowanie i mistrzostwo rzemiosła. Założona w 1916 roku w Parmie, firma stała się ikoną włoskiego stylu życia, oferując szeroką gamę produktów, od perfum po akcesoria domowe.

fot. Acqua di Parma

Historia i Dziedzictwo

Początki Acqua di Parma sięgają 1916 roku, kiedy to baron Carlo Magnani, zamożny arystokrata z Parmy, postanowił stworzyć własną wodę kolońską. Podczas swoich licznych podróży po Europie, Magnani pragnął uchwycić esencję włoskiej elegancji i stylu życia w jednym zapachu. W ten sposób narodziła się Colonia, pierwsza kompozycja marki, charakteryzująca się lekkim, świeżym i cytrusowym aromatem, który kontrastował z cięższymi, dominującymi wówczas perfumami.

W latach 30. i 50. XX wieku Colonia zdobyła ogromną popularność, stając się ulubionym zapachem europejskiej arystokracji i elit artystycznych. Jej subtelność i elegancja przyciągały takie osobistości jak Cary Grant czy Ava Gardner, co umocniło pozycję Acqua di Parma jako symbolu luksusu i dobrego smaku.

Rozwój i Ekspansja

W miarę upływu lat, Acqua di Parma rozszerzała swoją ofertę, wprowadzając nowe produkty i kolekcje. W 1993 roku marka została przejęta przez konsorcjum włoskich przedsiębiorców, w tym Luca di Montezemolo, Diego Della Valle i Paolo Borgomanero, co przyczyniło się do jej odrodzenia i globalnej ekspansji. W 2001 roku Acqua di Parma dołączyła do prestiżowej grupy LVMH, co umocniło jej pozycję na rynku luksusowym.

Flagowe Produkty i Kolekcje

Acqua di Parma Colonia, fot. Acqua di Parma

Colonia pozostaje sercem oferty Acqua di Parma, ale na przestrzeni lat marka wprowadziła wiele innych wyjątkowych kompozycji:

  • Colonia Essenza (2010): Nowoczesna interpretacja klasycznej Colonia, z intensywniejszymi nutami cytrusowymi i drzewnymi.
  • Colonia Assoluta (2003): Bogatsza wersja oryginału, z dodatkiem przypraw i kwiatów, co nadaje jej głębi i złożoności.
  • Colonia Intensa (2007): Pierwsza kompozycja dedykowana mężczyznom, charakteryzująca się wyraźnymi nutami skórzanymi i drzewnymi.
  • Colonia Oud (2012): Połączenie świeżości Colonia z egzotycznymi nutami oudu, tworząc unikalny i luksusowy zapach.
  • Colonia Leather (2014): Harmonia między cytrusową świeżością a głębokimi nutami skóry, oddająca hołd włoskiej tradycji rzemieślniczej.
  • Colonia Ambra (2015): Fuzja klasycznej Colonia z ciepłymi i zmysłowymi nutami ambry.
  • Colonia Club (2015): Świeży i energetyczny zapach z dominującymi nutami mięty i neroli.
  • Colonia Pura (2017): Współczesna wersja klasyki, odznaczająca się lekkością i przejrzystością.
  • Colonia Futura (2020): Ukłon w stronę natury, z wysoką zawartością składników pochodzenia naturalnego.

Oprócz linii Colonia, Acqua di Parma stworzyła również kolekcje dedykowane kobietom, takie jak Iris Nobile (2004), Magnolia Nobile (2009), Gelsomino Nobile (2011) czy Rosa Nobile (2014), które oddają hołd włoskim kwiatom i ich elegancji.

Acqua di Parma Le Nobili, fot. Acqua di Parma

Blu Mediterraneo

Kolekcja Blu Mediterraneo to seria zapachów inspirowanych pięknem i różnorodnością włoskiego wybrzeża Morza Śródziemnego. Każdy zapach oddaje esencję innego regionu:

  • Arancia di Capri (1999): Świeży i relaksujący zapach z nutami pomarańczy, mandarynki i cytryny, oddający atmosferę wyspy Capri.
  • Bergamotto di Calabria (2010): Energetyzujący zapach z dominującą nutą bergamotki z Kalabrii.
  • Mirto di Panarea (2008): Zmysłowy zapach z nutami mirtu, cytryny i jaśminu, inspirowany wyspą Panarea.
  • Fico di Amalfi (2006): Soczysty i świeży zapach z nutami figi, grejpfruta i cedru, oddający klimat wybrzeża Amalfi.
  • Mandorlo di Sicilia (1999): Ciepły i otulający zapach z nutami migdała, anyżu i wanilii, inspirowany Sycylią.
Acqua di Parma Blu Mediterrano, fot. Acqua di Parma

Michał Utnicki

Redaktor naczelny i pomysłodawca serwisu odkryjluksus.pl, miłośnik rzeczy pięknych i luksusowych, zwłaszcza tych codziennego użytku.

Skomentuj

Kliknij tutaj by pozostawić komentarz