Rolls-Royce postanowił odświeżyć swój hit sprzedażowy i zaprezentował nową wersję modeli Cullinan, który nazwano Series II. Cullinan to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Pierwsza generacja została zaprezentowana 6 lat temu i od razu została rozchwytywana przez klientów.
Auto został przeprojektowane w wielu detalach, ale nie straciło charakteru swojego poprzednika. Cullinan Series II otrzymał zupełnie nowe reflektory, nowe zderzaki, nową osłonę chłodnicy z podświetleniem, nowe wzory 23″ felg, nowe końcówki wydechu, nowe przetłoczenia karoserii oraz nową paletę lakierów z charakterystycznym kolorem Emperador Truffle.
Brytyjski producent skupił się też na wnętrzu podnosząc jeszcze bardziej luksusowy charakter auta. Od teraz Cullinan będzie wyposażony w szklaną galerię biegnącą przez całą szerokość deski rozdzielczej, w której będą mogły być umieszczone małe dzieła sztuki, podobnie jak w modelu Phantom, cyfrowe zegary oraz nowe ekrany do obsługi systemu operacyjnego Spirit i aplikacji Whispers, nowe oświetlenie wnętrza i multimedia dla pasażerów tylnej kanapy, oraz nowe audio z 18 głośnikami o mocy 1400 W.
Zachowano jednak klasyczne elementy wnętrza w postaci analogowego zegara, pod którym, w gablotce, umieszczono statuetkę Spirit of Ecstasy.
Wnętrze będzie może przyozdobić nowymi wariantami drewnianych wykończeń z drobinami metalu. Pojawiły się też nowe kolory i wzory tapicerki, którą będzie można przyozdobić graficznymi wzorami. Opcja ta nazywa się Duality Twill i obejmuje 107 tysięcy wariantów ręcznie wykonywanych perforacji o średnicy 0,8 i 1,2 mm. Do wyboru klienci otrzymają także nowy rodzaj tapicerki wykonanej z materiału otrzymanego z bambusa.
Auto bez zmian jest napędzane silnikiem V12 o pojemności 6,75 litra zespolonym z 8 stopniową automatyczną skrzynią biegów ZF. Całość napędza obie osie.
Skomentuj